Köpvillkor

Beställningsinformation

Markisrea drivs av Sunova AB (556584-4387).

Att beställa och köpa markiser genom oss på Markisrea skall vara lätt och smidigt. Det är viktigt för oss att ert markisköp skall kännas bra och att du som kund skall bli nöjd. Vår förhoppning är att du i framtiden skall återkomma till oss med framtida markisköp.

Bekräftelse

Efter du lagt din beställning skickas en orderbekräftelse ut från oss via e-post. Det är mycket viktigt att du som kund granskar denna bekräftelse omgående och kontollerar att allt är rätt.

Vi startar upp hanteringen med tillverkningen så snabbt som möjligt.

Retur & ångerrätt

Eftersom det är måttillverkade varor vi tillverkar lämnar vi ingen retur eller ångerrätt på beställda varor.

Den stora fördelen med att alla våra markiser måttillverkas i svensk fabrik är att vi har stor möjlighet och flexibilitet att anpassa din markis precis så som du vill ha den.

Betalning

Betalning sker vanligast med Swish vid beställningen. Alternativt mot efterkrav, vilket innebär att du betalar till Schenker i samband med deras avisering inför utkörning. Beställer du en terrassmarkis över 600 cm behöver du betala denna med Swish vid beställning, då efterkrav ej är möjligt.

En expeditionsavgift på 695 kr tas ut på varje order. Denna avgift täcker de kostnader vi har för emballage, lastning samt för administrationskostnader.

Alla priser på hemsidan är inkl. moms.

Leverans

Leveranstiden är normalt ca 15 arbetsdagar från ditt beställningsdatum. Våra markiser granskas och genomgår en noggrann kontroll innan de packas in och skickas till dig.

Vi levererar de varor du beställt direkt hem till dig, fraktfritt med Schenker, oavsett var i vårt långa land du bor eller oavsett om du köper en liten fönstermarkis eller flera stora terrassmarkiser.

Markiserna levereras till din adress i gatuplan på körbar väg. Chauffören kan behöva hjälp av mottagaren att lyfta/bära tunga varor.

Kontrollera varan

Inför leveransen packas beställda varor noggrant in, vi har därför mycket få fraktskador. Vi ber dig ändå att vid leveransen noga syna kartongerna. Om några synliga skador upptäcks måste du göra en anmärkning på kvittensdelen som chauffören får med sig samt omgående anmäla skadan till oss.

Som kund bör du öppna förpackningarna inom 7 dagar för att kontrollera varan. Eventuella fel eller skador som upptäcks måste anmälas till oss.